Thursday 20 October 2011

Emocjonalny kolaż - Emotional Collage


Witajcie - to kolejny już odcinek naszego comiesięcznego cyklu projektantek zespołu Scrapki.pl pod hasłem "Jak one scrapują"! Tym razem nasze twórcze działania ukierunkowały się na wizualne wyrażanie naszych emocji, na pokazywanie tego, co drzemie i buzuje gdzieś w naszej głębi.
 W moim twórczym i domowym życiu dzieje się teraz bardzo wiele - targa mną wiele, często dość sprzecznych odczuć. Jestem jak chodząca bomba z opóźnionym zapłonem - nie wiadomo co i kiedy wybuchnie, bo naprawdę mam w sobie piorunująca mieszankę - prawdziwy emocjonalny collage:)

Jak zatem ugryźć w pracach twórczych temat emocji? Moim pierwszym wyborem jest kolor: ciepłe róże, czerwienie i żółcie kojarzą mi się z radością i szczęściem, choć im więcej w nich nasycenia  jadowitości tym więcej w pracy jest wariactwa i "pozytywnego zakręcenia". Dodajmy do tego jeszcze naprawdę "odjechaną fotografię", odrobinę dystansu do samej siebie - i mocno emocjonalna, szalona praca gotowa!


Gorączka - Fever

Dodajmy jeszcze, że obok kolorów charakterowi pracy dodają detale: im więcej zaskakujących zestawień zastosujemy, i więcej dodam elementów tym efekt "zakręcenia" będzie się wzmagał. Warto uważnie rozejrzeć się po najbliższym otoczeniu i wyłuskać jakieś szczególnie intrygujące, drobiazgi...


 Zębatka czy stare siteczko z kuchennego zlewu w połączeniu z natury słodkimi, choć przecież "podrasowanymi" mediowo kwiatami daje nadskakująco dobre, "ekspresyjne efekty". Dodatkowo dodane kolorowe kamyczki miały zaakcentować "bogaty" w emocje nastrój tego kolażu. Na zdjecie,  z "urwaną z choinki" modelką, pozwolę sobie spuścić zasłonę milczenia;) Jak szaleć to szaleć!


Zwracam też Waszą uwagę na wykorzystanie opakowania od stempli: mam już taki zwyczaj, że większość swoich silikonowych stempelków przekładam do pudełek po płytach CD, jednakże  opakowań nie wyrzucam: służą mi potem jako cenne elementy kompozycji, akcenty i dodatki, które można łatwo umieścić w swojej pracy wykorzystując ich walory transparentności. Tutaj główna rolę "aureolki" pełni folijka od stempla kompasowego Tattered Angels. Całość pracy jest oczywiście zabarwiona kolorowymi sprayami i farbkami tej właśnie firmy - łącznie ze zdjęciem, które pokolorowałam tak, aby pasowało do orientano-barokowego charakter pracy. Przyzna sama - śmieję sie za każdym razem, kiedy oglądam tego "cudaka"!

Na koniec prezentję jeszcze listę produktów, które użyłam oraz w imieniu koleżanek z naszej grupy projektowej: Anai, Betik, Enczy, Mamuty, Zielonookiej i Tusi chciałam zaprosić także do odwiedzenia ich blogów - czeka tam na was dużo więcej"emocjonalnych" projektów!

15 comments:

Kasia K. said...

Fakt, micha sie cieszy jak się na kolaż patrzy :)))

KOLOROWY ptak said...

fantastyczne zdjęcie! to spojrzenie zza okularów... rewelacyjne!
a scrap, totalnie obłędny! każdy cal przyciąga wzrok!

Joanna Oborska said...

Jak patrzę na to, co wyprawiasz ze sobą na fotkach, to myślę, że masz wielki dystans do siebie :)
Zauważyłam, ze najbardziej kiczowate dodatki przestają być kiczowate jak zestawi się je z jakimś kluczem francuskim czy inną śrubką;) Ale u mnie długa droga od spostrzeżenia do zastosowania:)
A Twoja praca jest doskonała! Boję się już wchodzić na Twój blog, bo mnie z tej niemocy, że też bym tak chciała kurczę, a nie umiem, bolą bebechy.

IWA said...

Gęba się śmieje! Rewelacyjna praca!

Fauve Design said...

Gorgeous,i love the colored lace and all the trinkets!

Color In the Box said...

ADOREI !!!!!!!!!!
Beijos coloridos !!
Lu
True Colors

Encza said...

Ha! Finn boskie! Uwielbiam Twoje coraz nowe oblicza - fotkowe :)

Bellaidea said...

Odjechana w najbardziej pozytywnym slowa znaczeniu praca, bardzo lubie tu wracac :)
I ciesze sie bo juz zamowilam nowe papiery :)

Ewik21 said...

pal licho dodatki kolory i takie tam ta fota jest odjazdooooowa i taka lekko podkolorowana cudo****

Zielonooka said...

genialny scrap, fajny pomysł z tymi folijkami, ja używam papierowe opakowania po różnych rzeczach:)

Catherine SIWCZAK said...

UNIQUE !

Asia King (aka Joanna K) said...

Piekny kolaz...;)))

Tusia Lech said...

Co mogę powiedzieć - gdy zobaczyłam tę pracę, to śmiałam się dłuższą chwilę :D:D:D Jest obłędna, a pomysł z okularami to już w ogóle kosmos :D Stuprocentowy poprawiacz humoru :) Oczywiście mistrzostwo materiałowo-techniczne, jak zawsze :) Ale najfajniejsze jest to, że Ty właśnie taka jesteś - niesamowicie twórcza, zaangażowana, ale z ogromnym poczuciem humoru i dystansem do wielu rzeczy - obłędne zestawienie :) :*

BETIK said...

Praca rewelacyjna a Ty jedyna w swoim rodzaju! :))

Ula H. said...

Praca rewelacyjna jak jej projektantka !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...